Föreningen

Information om verksamheten

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intresse genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning. Upplåtelse får även omfatta mark som ligger i anslutning till föreningens hus, om marken ska användas som komplement till bostadslägenhet eller lokal.

Föreningens fastighet

Föreningen äger fastigheten Sicklaön 37:59 i Nacka kommun.
Inflyttning i fastigheten skedde i januari 2006.
Föreningens fastighet består av 38 bostadslägenheter med följande fördelning.

1.   3 st 1 rum och kök
  2. ​14 st 2 rum och kök
  3.   7 st 3 rum och kök
  4. 14 st 4 rum och kök

Den totala lägenhetsarean är 3 294 kvm.

Föreningsfrågor

Föreningen hade vid årets utgång 59 (57) medlemmar fördelade på 38 lägenheter.
Samtliga bostadsrätter i föreningen är upplåtna. Under året har 5 (1) överlåtelse skett.
Föreningen har inte haft några anställda under året.

Gemensamhetsanläggningar

Föreningen är delägare i Saltsjöqvarns Samfällighetsförening. De gemensamma anläggningarna består av körvägar inklusive tunnel, gästparkering, llmänt tillgängliga kommunikationsytor, hiss, grönområde, planteringar, lekplatser, miljöstation, pumpstation, ledningsnät för spill- och dagvattenavlopp och sprinkler- och kallvatten, sopsuganläggning samt serviceproviderrum för fiberoptik.